Alle info over Covid-19

Skivakantie geannuleerd? 
100% geld terug!

Wij bieden voor jullie de allerbeste oplossing
voor een zorgeloze skivakantie bij Flanders Ski.

Nu meer dan ooit kies je voor jouw reisorganisator Flanders Ski op wie je kan vertrouwen, waar je je zeker bij voelt en die ook in moeilijke tijden de klant altijd op nummer 1 zet en steeds de beste oplossingen biedt. 

 

Wij zijn gewapend ten tijde van Covid-19 en hebben alle scenario’s doorlopen om jullie de grootst mogelijke garanties te kunnen bieden.

 

Indien Flanders Ski jouw skivakantie moet annuleren wegens Covid-19, krijg je de reeds betaalde reissom integraal terug, inclusief de premie van de Flanders Ski Assistance verzekering – gegarandeerd!

 

Indien je zelf beslist om je skivakantie niet te laten doorgaan, gelden evident de normale annuleringsvoorwaarden.

 

Om onze klanten de mogelijkheid te geven, zich ook persoonlijk in te kunnen dekken tegen Covid-19, bieden wij onze zeer uitgebreide Flanders Ski Assistance verzekering met bijstand & annulatie nu ook inclusief dekking in kader van Covid-19 aan. Onze Flanders Ski Assistance verzekering voor slechts € 50,00 per persoon dekt meer dan je zou denken. 

 

Flanders Ski Assistance verzekering

 

Om onze klanten de mogelijkheid te geven, zich ook persoonlijk in te kunnen dekken tegen Covid-19, bieden wij onze zeer uitgebreide Flanders Ski Assistance verzekering met bijstand & annulatie nu ook inclusief dekking in kader van Covid-19 aan. Onze Flanders Ski Assistance verzekering voor slechts € 50,00 per persoon dekt meer dan je zou denken.

 

Vragen en antwoorden ivm Covid-19 voor jou op een rijtje

  

 

Voor vertrek


1. Wat bij negatief reisadvies van de FOD Buitenlandse Zaken (“code rood” voor de vakantiebestemming) of een (plaatselijke) Lockdown?

De reiziger zal hiervan zo snel als mogelijk schriftelijk worden ingelicht. Flanders Ski staat bovendien in voor de volledige terugbetaling van de reeds gestorte bedragen.

 
2.Wat bij “code oranje” op vakantiebestemming? 

Reizen naar die regio’s of landen is toegestaan. Beslis je zelf om uw reis te annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Hierbij kan je geen beroep doen op een annulatieverzekering. Flanders Ski zal steeds zijn uiterste best doen, om de gemaakte kosten zo veel mogelijk te recupereren voor onze klanten.

 
3. Wat bij “code oranje” of “code rood” in je eigen regio?

Je regio verlaten is toegestaan. Het kan dat er bepaalde vereisten zijn om te mogen reizen, b.v. een bewijs voorleggen van een negatieve covid-19-test. Voor meer info hierover kan je terecht bij je eigen gemeente. Beslis je zelf om uw reis te annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Hierbij kan je geen beroep doen op een verzekering. Flanders Ski zal steeds zijn uiterste best doen, om de gemaakte kosten zo veel mogelijk te recupereren voor onze klanten.


4. Wat indien je zelf of één van je medereizigers besmet geraakt voor vertrek?

Wanneer de reiziger genoodzaakt is om de reis te annuleren omwille van een eigen besmetting of besmetting in zijn of haar nabije omgeving, zullen de algemene annulatievoorwaarden gelden. Desgevallend zal de reiziger beroep moeten doen op bovenvermelde verzekering. Deze beschouwd Covid-19 als een ziekte. Er zal dus tussenkomst zijn vanwege de annulatieverzekering. De annulatie geldt voor alle geboekte klanten op dezelfde reisbevestiging die ook de verzekeringspolis genomen hebben.

 

Let op: bij gebrek aan verzekering zal de reiziger geen aanspraak kunnen maken op een terugbetaling van de reeds gestorte bedragen. 


We raden dus elke klant sterk aan, onze Flanders Ski Assistance af te sluiten (als je geen privé verzekering hebt die dit ook dekt), want deze komt tussen als jezelf of iemand van je reisgezelschap (die ook verzekerd is) besmet geraakt met Covid-19 voor of tijdens de reis.


 

Tijdens de skireis

 
5.Wat bij wijziging naar “code rood” of Lockdown tijdens je skireis op vakantielocatie?

In dit geval zal je ter plaatse onmiddellijk verwittigd worden en dienen de maatregelen gevolgd te worden van de plaatselijke regio. Je dient desgevallend binnen de opgelegde periode met je eigen vervoer terug naar huis te keren indien dit toegelaten wordt door de plaatselijke overheid.

 
6. Wat indien je zelf besmet geraakt of één van je medereizigers tijdens je skireis?

Wanneer de reiziger zelf besmet geraakt of één van de medereizigers tijdens de skireis, zullen de algemene voorwaarden gelden. Desgevallend zal de reiziger beroep moeten doen op de verzekering en kan er – bij gebrek aan verzekering - geen aanspraak worden gemaakt op een terugbetaling van de reeds gestorte bedragen. 

Onze Flanders Ski Assistance verzekering beschouwd Covid-19 als een ziekte. Test een persoon positief op Covid-19 tijdens hun reis komen we nu ook tussen voor:

- Medische kosten (incl. COVID-test)

- Noodzakelijke repatriëring

- Verlenging van verblijf in geval van persoonlijke quarantaine (tot max. €75 p.p. per nacht voor 10 nachten of bij 14 nachten aan max. € 750,00 p.p.)

- Geldig voor het reisgezelschap of gezin op dezelfde reisbevestiging
 

7. Wat als je in quarantaine moet tijdens je skireis?

Je bent zelf besmet of één van je medereiziger is besmet? Wanneer de reiziger zelf of één van je medereizigers besmet geraakt en daardoor in quarantaine moet, zal de reiziger beroep moeten doen op de verzekering en kan er – bij gebrek aan verzekering - geen aanspraak worden gemaakt op een terugbetaling van de reeds gestorte bedragen of gemaakte kosten. Onze Flanders Ski Assistance verzekering komt tussen in de verlenging van het verblijf in geval van persoonlijke quarantaine (tot max. €75 p.p. per nacht voor 10 nachten of bij 14 nachten aan max. € 750,00 p.p.)

 

We raden dus elke klant sterk aan onze Flanders Ski Assistance verzekering af te sluiten (als je geen privé verzekering hebt die dit ook dekt), want deze verzekering komt tussen als jezelf of iemand van je reisgezelschap (die ook verzekerd is) besmet geraakt met Covid-19 voor of tijdens de reis. Dit is mee opgenomen in de bestaande verzekeringspolis en de prijs blijft voor jou hetzelfde.

 

Op die manier kan elke reiziger met een gerust hart de pakketreis boeken en zorgeloos van zijn skireis genieten 

Vind meer informatie over reisadvies en de verschillende kleurcodes op onderstaande websites:

Raadpleeg het actuele reisadvies van je vakantiebestemming

Raadpleeg de kleurcodes van de landen

Raadpleeg de uitleg over de betekenis van de verschillende kleurcodes 

 

We kijken er alvast naar uit jou te mogen begroeten op een van onze fantastische skivakanties.

Welke maatregelen er van toepassing gaan zijn is momenteel nog niet geweten (qua busvervoer, verblijf in uw hotel, skiliften etc). Na reservatie of boeking houden we je hierover verder op de hoogte via onze communicatiekanalen (website, reisbevestiging, mailings). 


Wij zijn er helemaal klaar voor, jij ook? 

top